Etusivu
Tiimi
Autot
Kilpailukalenteri
Kisatarinat ja -kuvat
Galleria
Videot
Muu kalusto
Yhteistyökumppanit

Future Cup Nurmijärvi 5.5.2013

Kalusto jätettiin yöksi parkkiin Riihimäelle Tuumacid:n takapihalle, josta ponnistettiin seuraavan päivän kilvoitteluun Nurmijärvelle. Sammumisien syyksi epäiltiin takajousituksen pohjaamista röykyissä ja näin polttoaineen saannin loppumista, koska polttoainelinjat kulkevat aivan perämurikan päällä. Nostettiin takajousitusta 4cm ja koska vettä satoi kesäiseen tyyliin, vaihdettiin alle kuviolliset Nittot. Kuuluttajalomakkeessa lupauduttiin antamaan ensimmäinen kierros yleisölle koska täsmäsää lupasi poutaa iltapäivälle. Huomattiin polttoaineen olevan sen verran tarkalla riittää kahdeksi kierrokseksi että tilattiin Päiviltä, joka muutenkin tulossa paikalle, lisää polttoainetta varikolle. Sitä saa mitä tilaa, kannussa tuli 60 litraa menovettä.

Ennen lähtöviiva oli renkaiden putsaus suora jossa jarrupoljin tuntui hassun pehmeältä. Lähtövalot olivat jo vanhat tutut, joiden sammumisen jälkeen suunta oli vähän eteenpäin, puolelta toiselle ja lähes kiihtyvä. Kauhiasti tuntuu perkaavan, kunnes suoran päässä ensimmäinen jarrutus risteykseen ja poljin lattiaan. Käsijarrulla kumminkin selvittiin ja matka jatkui poikittain pitojen muutenkin ollessa kadoksissa. Jarrupolkimeen palasi tunto mutta luotto oli tiessään. Päätin sitten tulla mutkiin poikittain kun ei jarruihin voinut luottaa ja kaasullahan Mustangia muutenkin ohjataan. Eipä siinä montaa mutkaa päässyt, kun ensimmäinen spinnaus oli tosiasia. Pitoja ei näillä renkailla saanut pätkääkään. Yleisö taisi tykätä.

Tauolla tutkimaan jarruongelmaa joksi löytyi toinen etupyörän teräspunosjarruletkun murtuminen juuresta. Vian ehjäämistä ja sliksejä alle toista kierrosta varten. Käyntiongelma tuntui kadonneen koska ekalla kiakalla auto ei kakonut yhtään ja kiersi puhtaasti rajoittajaan saakka.

Toiselle kierrokselle lähtiessä pidot olivat palanneet ja auto kiihtyi suoraan kohti ensimmäistä mutkaa johon tultiin hyvin sukkasillaan pieni epäilys jarruja kohtaan. Saman tien käyntihäiriö palasi. Heti kun auto vähänkään joutui G-voimien kanssa tekemisiin, se sammui. Se ei siis tykkää edetä jonopyörää vaan poikittain? Kuitenkin jatkoin yritystä ajaa maaliin mahdollisimman nopeasti ja saada edes jonkinlainen aika taululle. Auto sammui kierroksen aikana neljä kertaa estäen ajaa mutkia vedolla, lähtien kumminkin heti suoralla täyteen lauluun. Maalistopilla mielessä kävi jo tilata autolle manaaja tai muu shamaani suitsuttelemaan pahahenki pois, sekä löylyttää itsensä ankarasti marinoiden kotisaunan lauteilla.

Kierrosaika parani kumminkin 20 sekuntia ja kärkeen oli enää 10 sek. Ihan mahdollista tavoittaa JOS kalusto toimisi ja JOS ajovire löydetään. Muuten kisasta jäi hyvä maku suuhun, järjestelyt toimivat mallikkaasti. Ei turhia jonotteluita, opastukset toimi hienosti ja kaikki oli iloisella mielellä ja makkarat oli kuumia. Tänne tullaan varmasti ensivuonna uudestaan harrastamaan!