Etusivu
Tiimi
Autot
Kilpailukalenteri
Kisatarinat ja -kuvat
Galleria
Videot
Muu kalusto
Yhteistyökumppanit

Ford Mustang 1996

Jälleen historia toistaa itseään, kun Ellu luovutti avo-Fordinsa uhrattavaksi motorsport-alttarille. Escort jäi Jyväskylään, josta vaihdossa tuli 2kpl Mustangeja! 1995 V6 + automaatti, joka oli yrittänyt leikkiä maansiirtolaitetta kivikossa ja oli etupään runkoaisoista voimakkaasti mutkalla. Sekä lisäksi tuli 1996 V6 + manuaali tax-free Mustang, jota oli pahoinpidelty ulkopelleistä ja auton seisonta-aika oli nähtävissä vahvana aluskasvillisuutena sen pinnassa. Tästä tulisi teamin tytöille oma kilpuri!
Hakureissulta kotiuduttua ruvettiin pöyhimään uusinta tulokasta ja ensimmäisenä tyhjentämään autoa rojusta ja hinkkaamaan juuriharjalla pintaa puhtaaksi. Nokkapelti kasvoi jäkälää, listojen aluset sammalta, takaluukusta löytyi sekä ampiaisten-, että muurahaistenpesä. Konehuone oli täynnä hämähäkkejä, penkit ja lattiamatto oli tukevasti homeessa. Jokaisesta mahdollisesta kolosta ryömi esiin toinen toistaan suurempia etanoita, siis varsinainen luomuponi! Pesun jälkeen tulokas näytti jo henkiin herätetyltä, josta intoutuneena repimään jälkikasvun peltoviiatista akkua Mustangiin. Laakista käyntiin, ilmaa renkaisiin ja ottamaan varovaiset ensityypit. Jarrut toimii, kolinoita ei kuulu eikä mistään nouse sienipilviä, siis aika käydä antamassa happea koneelle. Lähes kaikki toiminnot pelittivät niin kuin pitääkin.
Oli aika ajaa auto nosturille ja aloittaa hyväksi todetun aihion pelastus museoinnilta. Ei siinä montaa päivää mennyt kun vanhan rutiinin omaisesti verhoilut lensivät mäkeen, samoin pohjan äänieristemassa sai osansa kuumailmapuhaltimesta ja puutaltasta. Puskureiden sisästä lähti tunkiolle kaikki ylimääräinen. Etujousiksi vaihtui aikoinaan ralliponin mukana tulleet madallusjouset. Alkuperäinen 7.5" taka-akseli 2.73" välityksellä ja ilman lukkoa vaihtui Cobrasta peräisin olevaan 8.8" perään, 3.75" välityksellä ja lukolla.
Projekti elää ja etenee kokoajan…